Selasa, 26 Julai 2011

garam di mulut.

saya tengah hirup air susu tepung masa itu,

abang juki selak akhbar.

"hari-hari orang mati eksiden.."

"nak buat macamana bang~kadang-kadang orang tu da cermat habis,tapi sebab orang lain punya cuai,orang lain jadi mangsa."

saya cakap kemudian saya sambung hirup.

"ko tau apa kemalangan paling malang?"

"apa?"

"kemalangan paling malang adalah kemalangan yang berlaku lagi berapa meter nak sampai depan pintu rumah.tak ke super malang tu namanya?"

saya angguk dalam hati dan terus menghirup.
.
.
.
.
.
.
.
.
selang berapa minggu.

abang juki kemalangan.

berlaku lagi sepelaung sebelum sampai depan pagar rumah.
.
.
.
.
.
kamu jangan buat muka sedih sangat,

abang juki tidak mati.

retak tulang kaki sahaja.
.
.
.
saya datang jenguk abang juki bawa buah anggur.

abang juki pandang saya.

"gila masin kan mulut aku?"

"he~~super malang."

saya jawab pendek.

kemudian kami gelak besar.

bini abang juki ingat kami berdua kerasukan.
.
.
.
oh~

BERHATI-HATI KETIKA MEMANDU.

101 comments

26 Julai 2011 8:42 PG

'Ingatlah yang tersayang'. :)

26 Julai 2011 8:44 PG

malang x berbau...

26 Julai 2011 8:47 PG

kalo super duper malang kan bujal rasa2nya kemalangan dlm rumah eg : tgh sedap2 tido, kete/lori balak rempuh rumah..waaaaaa

26 Julai 2011 8:59 PG

damn, gua tak dapat first hari ni...

hmm bujal kamu jaga diri kamu baik2, memandu baik2, ingat senantiasa chenta hati kamu ye laling ;)

26 Julai 2011 9:02 PG

b'hati-hati lah.

26 Julai 2011 9:02 PG

berhati2 di jalanraya...kat umah pun kena hati2 gak...

26 Julai 2011 9:07 PG

kesian kat abg juki
tho iols tak kesal sapa heols tu...

berhati2 lain kali - buat takat dijalan raya... di mana2 saja...
kemalangan tak mengira tempat kekdahnya!

iols suker gambo hiasa tu

'drive slow see our village
drive fast see our judge" katanya!

hahahahaha

26 Julai 2011 9:08 PG

berhati-hati macam mana pun, dah kalau ditakdirkan kena.. kena jugak..

26 Julai 2011 9:10 PG

malang mmg takde bau... ;p

eh kamu dah rasa ke mulut masin abg juki?

26 Julai 2011 9:12 PG

papan tanda tu gila bes!

26 Julai 2011 9:13 PG

Apa yang pening ... Bini ngan nyawa tu.. >_<

26 Julai 2011 9:14 PG

:)

26 Julai 2011 9:19 PG

cuba buat kajian dari mana asalnya frasa 'mulut masin' tu... apasal kalau masin semua benda yang disebut jadi betul?

26 Julai 2011 9:20 PG

kat mana2 kemalangan bole berlaku kan.. selalu berwaspada lah.. ingat Tuhan
hehe

26 Julai 2011 9:27 PG

malang tak berbau macam keti..ak

26 Julai 2011 9:30 PG

sejak dua menjak ni , banyak sungguh kemalangan yang berlaku


terutama penunggang motosikal




'jgn lupa baca doa naik kenderaan'

26 Julai 2011 9:31 PG

lenkali jangan banyak makan garam.. ;o)

26 Julai 2011 9:39 PG

awak masih minum air susu tepung kah sekarang??

26 Julai 2011 9:43 PG

Kesian Abng juki..tapi semuanya suratan..ahhh!! mungkin juga kebetulan...

26 Julai 2011 9:49 PG

benda nak jadi tanpa kita duga....

26 Julai 2011 9:54 PG

- doa banyak2...

26 Julai 2011 9:59 PG

ko kena mintak abg juki doakn yg baik2 utk ko bujal.
dah mulut dia masin.
err... jgn gatal mintak nk kawen dua eh...



.

26 Julai 2011 10:04 PG

darah tinggi abang juki tu

26 Julai 2011 10:05 PG

Benar kata abang juki, masin mulut bujal tu... kena berhati-hati lain kali...

26 Julai 2011 10:08 PG

mmg super malang kemalangan dah dekat sampai ke rumah

26 Julai 2011 10:10 PG

bujal...
tu lah kan, malang tak berbau..

ayu ada geng yang suka kata, mulut ayu masin.. hahahhaha...
nak buat lagu mana, mmg ada firasat kot, atau kebetulan

26 Julai 2011 10:35 PG

sian abang juki.. malang mmg tak berbau..

26 Julai 2011 10:45 PG

hadehhh...apesal mulut masin sgt ni......

26 Julai 2011 10:55 PG

Abg juki banyak makan garam sebab itu mulutnya masin. (Ayat majmuk - kamu tahu bujal)

26 Julai 2011 11:02 PG

Sekaran Ate tahu rehsia tubuh sehat Bujal...minum susu tepung :)

26 Julai 2011 11:15 PG

tak berani nak cakap lepas.. sebab lepas cakap mesti terjadi.. adoi.. biasa kat anak2lah.

26 Julai 2011 11:29 PG

Malang tak berbau....saya hargai nasihat itu!

26 Julai 2011 11:35 PG

malang tak berbau... ni nak dekat2 raya ni... kenala waspada...

26 Julai 2011 11:43 PG

setiap yang berlaku itu ada pengajarannya...:)

26 Julai 2011 12:13 PTG

sesungguhnya aku harap malang takkan menimpa aku lagi... dan kamu juga...


org kalo mulut masin tu rase cam nak tampar laju2... hahaha...

26 Julai 2011 12:17 PTG

mmg masin~~

kemalangan di mana mana
kecuaian membunuh...

26 Julai 2011 12:34 PTG

moga abang juki baik2 saja.

26 Julai 2011 12:39 PTG

kerana mulut badan binasa.itulah dienye.keh3

26 Julai 2011 12:56 PTG

kat simpang kampung saya selalu ada eksiden..sbb jalan besar tu dah jadi jalan utama bidor-teluk intan-lumut..org bawak keta mcm dlm F1..grrrr

26 Julai 2011 12:58 PTG

Mulut jangn masin sgt ye. Haha

26 Julai 2011 2:11 PTG

MALANG BERTUBI2 NAMANYAA TU..HEEEE

26 Julai 2011 2:35 PTG

moga takde kemalangan waktu melangkah masuk pintu rumah..

26 Julai 2011 2:47 PTG

udah x mau eksiden lagi, cukupla sekali, heeeeee

26 Julai 2011 4:33 PTG

wau. bujal. katakan sesuatu yg gembira utk GB. untung2 masin mulut kamu. :)

26 Julai 2011 5:06 PTG

beberapa tahun lepas...betul2 di depan persimpangan rumah...kemalangan...cuma terima 40 jahitan di kepala sahaja...hehe!

26 Julai 2011 5:44 PTG

keluarkan garam dari mulut ko. cik ina tak percaya ngan bidalan mulut masin tu.cian abang juki.

26 Julai 2011 10:54 PTG

chiss..... Bujal ... tadi mak cik beiya komen ... guna hp.... alih alih tak ada pun ....

27 Julai 2011 12:52 PG

harap dia masih boleh memandu lagi..

27 Julai 2011 1:09 PG

bawak 40 km/j aja... erkkk agak2 ok tak tu?

27 Julai 2011 1:46 PG

kata itu umpama doa
jadi berkatalah yg baik2


:)


hai awak!

27 Julai 2011 6:15 PG

-.- kau bawa baik2 kenderaan, bujal. ingatilah orang tersayang. keh keh keh

27 Julai 2011 9:34 PG

@kakcik

betul tu~he~~

27 Julai 2011 9:35 PG

@AYuNG

kentut bau apa? haha~~

27 Julai 2011 9:35 PG

@amirah

keh keh~~itu hyper malang~~

27 Julai 2011 9:36 PG

@ORLANDO AHMAD

aku kalau bawak kereta susah nak bersopan~haih~

27 Julai 2011 9:36 PG

@Fyqa

baiklah fyqa~haha~

27 Julai 2011 9:37 PG

@aanie

betul~jatuh tangga pun ble bwak kecelakaan~~

27 Julai 2011 9:37 PG

@miloais

tengah berak pun ble kemalangan ye tak? he~~

27 Julai 2011 9:38 PG

@aizamia3

betul~he~~

27 Julai 2011 9:38 PG

@gedek!

kat malaysia belum ada lagi~~

27 Julai 2011 9:38 PG

@Wanz Mejuez

pening ke penting? keh keh~~

27 Julai 2011 9:39 PG

@My Azie

:) juga~

27 Julai 2011 9:40 PG

@kucingorengemok

ah~~malas nak kaji~~aku spesis bengap~haha~~

27 Julai 2011 9:40 PG

@alien

ingat tuhan kena sentiasa~he~~

27 Julai 2011 9:41 PG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

ketiak saya wangi~haha~~

27 Julai 2011 9:42 PG

@pB

saya sampai sekarang selalu culas nak baca doa naik kenderaan~

27 Julai 2011 9:43 PG

@a.z.r.i.n.a.03.07

keh keh~~kalau sedap ok la jugak nak melantak garam~~

27 Julai 2011 9:44 PG

@DrSinga

kekadang susu ibu~haha~~

27 Julai 2011 9:44 PG

@Eye_nee

kuasa tuhan~he~~

27 Julai 2011 9:45 PG

@ikatankasihku

redha je la kan~~he~~

27 Julai 2011 9:45 PG

@AI

insyaallah~

27 Julai 2011 9:45 PG

@tasekM

mintak doakan dapat anak lebih ble?he~~

27 Julai 2011 9:46 PG

@eLL

keh keh~overdose garam~~

27 Julai 2011 9:47 PG

@Kakzakie

mulut abang juki yang la yang masin~mulut saya manis~haha~~

27 Julai 2011 9:47 PG

@Lydia Miza(Aidyl Azim)

tu pasal jangan bukak tali pinggang keledar @ helmet selagi tak sampai rumah~he~~

27 Julai 2011 9:48 PG

@Citarasa Rinduan

tolong doakan saya kaya~~ble? he~~

27 Julai 2011 9:48 PG

@.:nhalilah:.

kebocoran gas adalah malang yang berbau~haha~~

27 Julai 2011 9:49 PG

@sha a.s

yang peliknya benda baik taknak plak jadi bebtul kalau cakap~~keh keh~~

27 Julai 2011 9:49 PG

@Ann Huda (Ate)

betul~haha~~

27 Julai 2011 9:50 PG

@rATu kEBaYA

sebab tu la ada pepatah sebab mulut badan binasa~~eh~ada kaitan kah? haha~~

27 Julai 2011 9:50 PG

@Mommy Fara

hati hati hari hari~he~~

27 Julai 2011 9:51 PG

@dwaty

paling kesian kalau eksiden time nak raya~haih~

27 Julai 2011 9:51 PG

@lieynanilaz

termasuklah perkara baik atau buruk~he~~

27 Julai 2011 9:52 PG

@James Alexander

keh keh~~yang sebenarnya kuasa tuhan~~bukan pasal mulut pun~~

27 Julai 2011 9:53 PG

@CassiaSiamea

kekadang sikit punya hal pun ble jadi kemalangan~~

27 Julai 2011 9:53 PG

@catherine-

dia da baik da~he~~

27 Julai 2011 9:54 PG

@aleen aiden

oh~~sebab tu pasal santan pulut binasa ye?haha~~

27 Julai 2011 9:55 PG

@makdara TERdiva

he~~nak plak jalan da besar pastu rata~~

27 Julai 2011 9:56 PG

@EZAN IDMA

*suap gula2~

27 Julai 2011 9:56 PG

@merahitujambu

malang kuasa dua~haha~~

27 Julai 2011 9:56 PG

@norh

he~~takut tersadung~

27 Julai 2011 9:57 PG

@Khairul Hakimin B. Muhammad

keh keh~~trauma la tu~~

27 Julai 2011 9:57 PG

@gadisBunga

GB cepat kawin~~fuhh!!

27 Julai 2011 9:57 PG

@Bigdaddyz

hoih! 40 jahitan tu~~

27 Julai 2011 9:58 PG

@Cik Ina Do do Cheng

he~~mulut saya banyak gula~~

27 Julai 2011 9:58 PG

@Chik Att

hoih! mana hilangnya?

27 Julai 2011 9:59 PG

@ghost writer

buat wilkang pun masih ble~haha~

27 Julai 2011 9:59 PG

@Bidadari Syurga

hoih~nak kena hon ni!haha~~

27 Julai 2011 9:59 PG

@BonekadalamChermin

hai bon bon!

27 Julai 2011 10:00 PG

@Lucifer

banyak sangat orang yang aku sayang~termasuk kamu~

*wink *wink

27 Julai 2011 10:02 PG

@ejaMaria

keh keh~~tak kose nak merasa mulut orang~~

Catat Ulasan