Khamis, 28 Julai 2011

mamaainul.saya sayang dua-dua.

anak saya ainul,

sekarang sudah satu tahun sebelas hari.

berjalan belum pandai.

gigi baru 4 batang.

sudah pandai main emosi.

ainul akan marah tiap kali mamaainul baring rapat dengan saya.

bawah ketiak sebelah kanan saya adalah milik mutlak ainul.
.
.
.
.
.
.
.
dan sekarang dalam benak pemikiran kamu :

"apa jadah cerita pasal anak?"
.
.
.
.
saya cuma senyum.

seribu makna.


kawan-kawan selalu tanya,

ainul sudah pandai apa

saya jawab :

"sudah pandai mintak adik tiri"
.
.
.
.
dan kemudian risiko untuk saya dipelangkung bini sendiri pada petang ini adalah amat tinggi.

~haha~



*mamaainul sekarang adalah pembaca senyap blog matcham-matcham.

129 comments

28 Julai 2011 8:38 PG

kalau mintak adik ok lagi tp kalau adik tiri memang saja cari nahas hihihi

28 Julai 2011 8:39 PG

haha....bukan ainul mintak adik ker? bapak nya jer tambah2 anak tiri....hehe, memang wajib kena pelangkung....:)

28 Julai 2011 8:42 PG

semoga kamu berjaya..ha ha

28 Julai 2011 8:45 PG

ingat nak tanya juga- selalu dapat fridge magnet, mamaainul tak tanya ke dari mana?

28 Julai 2011 8:49 PG

teruskan usaha anda bujal.usaha tangga kejayaan...: P

28 Julai 2011 8:51 PG

dh kena pelangkung nt.. bg tau masuk hospital mana..senang nk melawat..buleh bwk buah anggur. hahaha

28 Julai 2011 8:54 PG

nak pelangkung tu pakai peralatan khas best jugak tau mamaainul. hahaha~

28 Julai 2011 8:55 PG

Aipp aipp mengada nak ada tiri. haha

28 Julai 2011 9:00 PG

ketiak??xde tempat lain ke?=p

28 Julai 2011 9:08 PG

mak tiri baby biar yg hot dan seksi

28 Julai 2011 9:08 PG

Ainul bakal dapat adik? :)

28 Julai 2011 9:11 PG

Buat la N3 berkisar kejadian di pelangkung...

28 Julai 2011 9:22 PG

laa..bg adik kandung jelah..kenapa nk bagi adik tiri..hehe

28 Julai 2011 9:23 PG

alamak, Tak bleh la gua komen entry bujal style makwe2, kang dibaca kat mama ainul ngan gua2 skali kena pelangkung...

tak gitu darling?

28 Julai 2011 9:28 PG

camne la gayanya ainul mintak adik tiri..hehe..

28 Julai 2011 9:33 PG

aku nak join mama ainul, tumpang pelangkung ko sekali...

28 Julai 2011 9:37 PG

hahaha.. mintak adik tu ok lagi tapi tang TIRI tu memang sah-sah akan kena..

28 Julai 2011 9:41 PG

betul ke dia dah pandai mintak
ke bujak yg propose

28 Julai 2011 9:42 PG

pandai muka kamu...pas nie tak leh jual auta...

28 Julai 2011 9:48 PG

dah ade silent reader haha

28 Julai 2011 9:51 PG

hahaha.. statement last tu mmg ada harapan kena pelangkung ngan mamaainul..

28 Julai 2011 9:54 PG

mak tiri kena ada dulu...haha

28 Julai 2011 9:55 PG

memang pagi2 dah nak NAHAS ni....
:)

28 Julai 2011 9:57 PG

ainul suka geget ibu jari kaki yeh?

kikikii

28 Julai 2011 9:58 PG

bercerita pasal anak memang 'sedap'

;D

28 Julai 2011 10:07 PG

tau takpe... saya bole geng mamaainul... tetiba bertukar jadi harimau malaya... aummmmmm... ;p

28 Julai 2011 10:07 PG

macam dah ada calon ibu tiri jer nieeee

28 Julai 2011 10:12 PG

hehehe...kalo kena pelangkung, jwb sendiri..haha

28 Julai 2011 10:13 PG

hai mamaainul. saya nizam.

28 Julai 2011 10:16 PG

- think +ve ...mane lah tahu mamaainul nak 'payung emas'...

28 Julai 2011 10:21 PG

Kakak mampu tersenyum saja. Suka mamaainul baca senyap-senyap....bijak!!

28 Julai 2011 10:24 PG

ada jugak cita2 ke situ ye bujal???

hi mamaainul....
pelangkung tu kasik kuat skit ye...
heheheheh

iols berkenan ngan rambut ainul time tido tu!
cun beb!

28 Julai 2011 10:41 PG

muahahahhaa...berani lahaihhh nk bwt cmtu! pelangkung secara bjemaah kanggg!!!

28 Julai 2011 11:07 PG

andai kamu di pelangkung, usah risau. aku sedia menolong kamu...

28 Julai 2011 11:15 PG

awak ada skandal kat pej tanah tu ek?

28 Julai 2011 11:23 PG

hahah adik tiri lagi tuh...tak agak2 kamu ni bujal

28 Julai 2011 11:28 PG

mintak adik tiri..?
kahkahkah...
ai suka jawapan yu bujal.



.

28 Julai 2011 11:33 PG

bersiap sedia ngan baju robot ye balik nnt.

28 Julai 2011 11:40 PG

mamaainul..

jom kita pelangkung si bujal sama2...
hahahhaha

28 Julai 2011 11:48 PG

Cerita je psl Ainul. suka! heheheheh. Comel!

28 Julai 2011 11:59 PG

xpe.ketiak ada dua.kalau anak baru 1,boleh bawak runding lagi.sebelah untuk mamanye,sbelah utk anak.keh3

28 Julai 2011 12:24 PTG

hahaha
pandai pandai la cover~~

seorg bapa yg gembira akn slalu cerita pasal ank..

28 Julai 2011 1:00 PTG

heheheh..csian ainul xde kawan..heheh

28 Julai 2011 1:04 PTG

bukan pembaca senyap, tapi PANTAU

28 Julai 2011 1:11 PTG

itu penyataan yang leh buat ko makan nasik beralaskan daun pisang bro..

28 Julai 2011 1:33 PTG

haha. comel cerita ini

28 Julai 2011 1:44 PTG

kalau mampu zahir ddan batin..tak salah kan?

28 Julai 2011 1:47 PTG

bg kak dee pelangkung dulu boleh? sy penyokong mamaainul..

28 Julai 2011 2:08 PTG

heheeee

siap la ko balik umah nanti.

bukan aje mungkin kene pelangkung, lebih lagi kot..

28 Julai 2011 2:08 PTG

saya nak tambah satu pelangkung kat dahi bujal.

28 Julai 2011 2:30 PTG

siap adik tiri..
sabor je lah....

28 Julai 2011 3:11 PTG

kak "mamaainul" belasah je die ni kak ... ade hati kunun

ingat kuat-kuat memori tu...bakal dilupai detik demi detik...

28 Julai 2011 3:49 PTG

sembang kosong bolehla, bro....

28 Julai 2011 3:51 PTG

Cer citer alamat ko kat mana Bujal? Ate nak pegi ptg ni supaya bole sorak bila mama ainul pelangkung kamu nanti (www.batuapi.com).

28 Julai 2011 3:57 PTG

hai Mama Ainul!!!!

kalau nak cari geng pelangkung.. koling koling saya ya!!

28 Julai 2011 4:02 PTG

@~izan~

saya tak berani~haha~~

28 Julai 2011 4:03 PTG

@AYuNG

keh keh~~semua orang pelangkung saya~~

28 Julai 2011 4:03 PTG

@norh

saya tak berani~haha~~

28 Julai 2011 4:03 PTG

@kucingorengemok

dia da lama tau da~~

28 Julai 2011 4:04 PTG

@amirah

chaiyok! haha~~

28 Julai 2011 4:05 PTG

@hanie

bawak stroberi sekali~~haha~~

28 Julai 2011 4:05 PTG

@gadisBunga

hamboi~~menghasut~~haha~

28 Julai 2011 4:05 PTG

@Johan 'Champ' Radzi

keh keh~~cakap je berani la~~

28 Julai 2011 4:06 PTG

@merahitujambu

takkan nak letak kat celah kangkang plak? hhaa~~

28 Julai 2011 4:06 PTG

@Anisa Hang Tuah

aum! haha~~

28 Julai 2011 4:06 PTG

@kakcik

shhh~~

28 Julai 2011 4:07 PTG

@Eye_nee

tu kurang2 lepas seminggu~sebab gerenti masuk sepital punya~haha~~

28 Julai 2011 4:07 PTG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

hahahaha~~

28 Julai 2011 4:08 PTG

@ORLANDO AHMAD

tu la pasal~aum!

28 Julai 2011 4:08 PTG

@aanie

dia tulis je~haha~~

28 Julai 2011 4:09 PTG

@wahida

hamboi~~ni nak kena pakai helmet ni~ramai sangat yang nak mempelangkung ni~~haha~~

28 Julai 2011 4:09 PTG

@aizamia3

keh keh~~perempuan sensitif sangat bila cite pasal tu eh?

28 Julai 2011 4:09 PTG

@alien

aku tak berani bang!

28 Julai 2011 4:10 PTG

@Kazaztan Team

saya redha~HAHA~~

28 Julai 2011 4:10 PTG

@EZAN IDMA

hati2 tahu~~haha~~

28 Julai 2011 4:10 PTG

@.:nhalilah:.

gerenti dapat!haha~

28 Julai 2011 4:11 PTG

@Daddy Ziyyad

aum! haha~~

28 Julai 2011 4:11 PTG

@Ibu n Abah

ala~~saya gurau2 je makcik~~

28 Julai 2011 4:11 PTG

@catherine-

mana tahu nih? haha~~

28 Julai 2011 4:12 PTG

@Asrul "iLham" Sany

memang sedap~he~~

28 Julai 2011 4:13 PTG

@ejaMaria

he~~ramai yang ngaum~~

28 Julai 2011 4:14 PTG

@pB

hoih! takde kak~~

28 Julai 2011 4:14 PTG

@Khairul Antasha

tak larat nak menjawab~~sebab teruk kena pelangkung~haha~~

28 Julai 2011 4:14 PTG

@nizamsani

selamat berkenalan~

28 Julai 2011 4:15 PTG

@AI

keh keh~~saya tak sanggup nak duakan bini saya~~

28 Julai 2011 4:15 PTG

@Kakzakie

mamaainul low profile~he~~

28 Julai 2011 4:15 PTG

@miloais

keh keh~~saya tak berani la makcik~~

28 Julai 2011 4:16 PTG

@sha a.s

esok kluar sokkaba :

"seorang lelaki tampan cedera parah dipelangkung oleh ramai orang"

haha~~

28 Julai 2011 4:16 PTG

@James Alexander


*brofist.

28 Julai 2011 4:17 PTG

@SyidaGorjes

oi~~jangan serkap jarang~~keh keh~~

28 Julai 2011 4:17 PTG

@Kaseh

tak ah~~melawak je~~he~~

28 Julai 2011 4:17 PTG

@tasekM

jawapan cemerlang~haha~~

28 Julai 2011 4:18 PTG

@NM02

saya da standby baju perisai~haha~~

28 Julai 2011 4:18 PTG

@Citarasa Rinduan

jangan kuat2 ha~~

28 Julai 2011 4:18 PTG

@Mommy Fara

ainul pun suka~yay!

28 Julai 2011 4:19 PTG

@aleen aiden

kalau 3 nak sumbat belah mana plak? he~~

28 Julai 2011 4:19 PTG

@CassiaSiamea

saya seorang bapa yang happy~yay!

28 Julai 2011 4:20 PTG

@cikceriacorner

ehb dia banyak kawan la~~haha~

28 Julai 2011 4:20 PTG

@gedek!

keh keh~~tak takut~~

*tapi menggeletar~

28 Julai 2011 4:21 PTG

@ghost writer

makan beralaskan daun pisang takpe~~jangan sampai kena makan batang pisang~haha~~

28 Julai 2011 4:21 PTG

@erysweetie

keh keh~~comel kah?

28 Julai 2011 4:21 PTG

@kaklong

he~~saya tak sanggup~~saya sayang bini saya sorang je~he~~

28 Julai 2011 4:22 PTG

@Dee

hoih! mati saya kena pelangkung beramai2~haha~~

28 Julai 2011 4:22 PTG

@MasZuber

haha~~saya nyuruk~~

28 Julai 2011 4:22 PTG

@eLL

saya pakai helmet~haha~~

28 Julai 2011 4:23 PTG

@ikatankasihku

melawak je kak~~he~~

28 Julai 2011 4:23 PTG

@nurniyusoff

saya tak sampai hati~jangan pukul saya~hu~~

28 Julai 2011 4:23 PTG

@Penulis Bogel (the naked writer)

he~~aku kurang makan kismis~~lupa sokmo~

28 Julai 2011 4:24 PTG

@Ann Huda (Ate)

keh keh~~batu api! haha~~

28 Julai 2011 4:25 PTG

@DrSinga

kalau kakak yang datang saya takut~~saya takut jarum~haha~~

28 Julai 2011 4:29 PTG

@sahromnasrudin

keh keh~~cakap mulut je bang~hati tak sampai~~

28 Julai 2011 4:39 PTG

keh keh keh.

bahaya tol dah mintak adik tiri dah.

:)

28 Julai 2011 4:39 PTG

Hamboi..hebatnya ainul...bukan itu suara hati bapa ainul ke?jaga2 balik rumah,semoga kamu selamat... :P

28 Julai 2011 4:49 PTG

ada niat dah tu.

kahkahkah.

pandai pulak buat anak dia jadi bekap.

28 Julai 2011 6:23 PTG

ayat yg last 2 yg xthn tuuuu...hahahaha....

28 Julai 2011 8:07 PTG

ainul rapat dengan kamu makanya dia agak jeles huhuhuhu... adik tiri? perghhhhhhhhh... memang sah kena pelangkung... erkkk berapa umur ainul tadi? amboi dia...

p/s: teringat kat adik sepupu yang sebiji macam ainul. dia jeles bila makcik kita dekat dengan husband dia. melalak tak ingat dunia...

29 Julai 2011 12:55 PG

hehhee adik tiri atau mak tiri?..

29 Julai 2011 7:16 PG

mama ainul, kalau tak larat nak pelangkung, pas kat cik ina.

29 Julai 2011 8:29 PG

Jatuh bangun dari awal bersama tapi nape bila dah senang nak diTIRIkan.. kasihan pada mereka yang terpaksa melaluinya..

29 Julai 2011 10:28 PG

@Robot | Sakti

keh keh~~anak aku hebat!

29 Julai 2011 10:28 PG

@Maya Mayana

haha~~saya tak berani~~

29 Julai 2011 10:29 PG

@PK

keh keh~~kalau buat perhimpunan haram bekap budak kecik aku pun boleh!

29 Julai 2011 10:30 PG

@Bidadari Syurga

ainul da setahun da~~he~~

29 Julai 2011 10:30 PG

@Mamachia

dua2~haha~~

29 Julai 2011 10:30 PG

@Cik Ina Do do Cheng

hamboi makcik ni~~~haha~~

29 Julai 2011 10:31 PG

@Ieqa Rahim

tu ayat nak cari pasal~haha~~

29 Julai 2011 10:31 PG

@aizamia3

jangan risau kak~~insyaallah saya takkan camtu~~

9 September 2011 2:30 PG

mm..jadi kamu juga dapat soklan stended itu ya bujal?..huhu..saya baru dapat..

Catat Ulasan