Selasa, 2 November 2010

cerita betul 5

satu hari di 2009

ketika sedang asyik *menyundol,di sapa sesusuk tubuh layu :
derma ikhlas bang,untuk pembinaan madrasah anak yatim~(sambil memaparkan gambar-gambar pembinaan sebuah bangunan yang sedang dalam pembinaan)
susut RM1 dari saku.tidak mengapa.

selang satu hari kemudian.

juga sedang leka *menyundol,di tempat yang sama,disapa lagi sesusuk tubuh layu yang sama tapi dengan skrip baru:
derma ikhlas bang,untuk pembinaan masjid~(sambil memaparkan gambar yang sama seperti semalam)

                                                                            bujal :

 manusia keji itu terus berlalu pergi  .

2010
bujal pembenci peminta sedekah.



*menyundol : menyuap cendol la~~korang ingat bujal tengah buatpe???
                                     

9 comments

2 November 2010 11:22 PTG

hmmmmmmm

...

3 November 2010 8:13 PG

kenapa hmmmmmm~~~

3 November 2010 8:35 PG

sendiket.. ni yg buat org malas nak buat benda baik (menderma)

3 November 2010 8:38 PG

nhalilah : kekadang kesian jugak sebab diorang guna budak2~

3 November 2010 9:03 PG

en bujal...
akak pun geram bila kita sedang makan, dtg 'sindiket' mintak sedekah mcm tu... boleh buat kita nak mkn tak selesa... kalau btl2 susah, kita boleh tolong.. ini ketua sindiket yg kaya raya....
kesian jugak kat bdk2 yg terpaksa mintak-mintak...

3 November 2010 9:06 PG

ibu n abah : saya lagi respek kat orang buta yang sanggup main muzik dengan jual tisu untuk hidup darpada ahli2 sindiket keji itu~

3 November 2010 8:30 PTG

anak2 rebina MDT cukup takut dgn org2 macamni..lebih2 lagi kalau pegi KL, macam2 jenis yg boleh jumpa..sampai kena explain baru dorang paham..huhu!

4 November 2010 1:03 PTG

MDT : anak mdt takut kat diorang? apsal?

4 November 2010 4:10 PTG

Benci peminta sedekah, kecuali yang cacat.kita pun miskin, tapi bekerja , nak cari sesuap nasi.

Catat Ulasan