Isnin, 19 Disember 2011

seorang inggeris pernah berkata:"baunya seperti kawasan pelupusan sampah "

dia belek-belek,

saya diam sahaja.

dia cium-cium,

pun saya diamkan sahaja.

dia goncang-goncang,

masih lagi saya diam.

kemudian dia rapatkan telinga buat aksi seperti sedang mendengar.

sambil terus menggoncang.

saya kerut kening:

"kau buat apa?"

dia diam,

dia pandang saya.

"entah.aku tengok orang buat camtu so aku nak tau jugak la kenapa.."
.
.
.
.
.
keh keh~

pilih durian terbaik,

ada pelbagai teknik yang boleh di cuba guna.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
jadi kenapa ada orang goncang durian?

"kalau masa goncang tu ada dengar bunyi benda berlaga,maksudnya durian tu masak kering.terbaik."

-Abdul Hadi-
pakar durian setempat dan bekas kakitangan pejabat pertanian


kakak nasi kerabu  cakap kami sepupu.

kamu rasa?

keh keh~

88 comments

19 Disember 2011 8:06 PG

2 daddies in the house..
*segan nak tegur masa gathering semalam..wink wink wink

19 Disember 2011 8:09 PG

kemainnn bro sekarang

19 Disember 2011 8:11 PG

@Fitri Senin

da tu ada orang tu kemain cepat dia nak balik~~

*wink *wink

19 Disember 2011 8:12 PG

@Wadi AR

hensem tak? keh keh~

19 Disember 2011 8:14 PG

duriannnnnn!!hehehe...sedap!

19 Disember 2011 8:18 PG

eh tima kasih bagi tips pilih durian..sy penggemar durian yg tegar!


apa yg membuatkan anda berdua kelihatan spt sepupu ya?

19 Disember 2011 8:21 PG

Mak sedang terfikir2 - benarkah kamu berdua adalah sepupu? :)

Mak sakit kepala ditambah dengan tidur dalam aroma durian!

19 Disember 2011 8:27 PG

sepupu,sepapat,sepusat,sepusing..
mak lain2,ayah asing2...
~kehkehkeh~

19 Disember 2011 8:29 PG

saya suke klu beli duyan amik kulit yg kaler kehijauan sket... rasa mcm yg ni isi dia kena dgn tekak... klu kulit dia kuning sket tu mcm tak berapa sangat... tekak kite la... ;p

19 Disember 2011 8:36 PG

hahaha
macam tue ek??
siap kena letak kat telinga??
hahaha

19 Disember 2011 8:48 PG

aBear pandai pilih durian

19 Disember 2011 8:55 PG

saya suuuka rambut awak...
:)

19 Disember 2011 8:57 PG

makcik rasa 3 pupu kot.. sebab dah jauh tersasar.

19 Disember 2011 8:58 PG

Kakak ingatkan bergambar dgn Abdul Hadi tu.. ada DrZZ sama ye...

19 Disember 2011 9:06 PG

Bujal..
Terima kaseh bg tips pilih durian...
Makcik rasa uolls adik beradik...

19 Disember 2011 9:08 PG

percaya ! kalau cakap beradik pon percaya...percaya pada perut tu hihihi

19 Disember 2011 9:08 PG

ada iras2 dah tu..hehehe

19 Disember 2011 9:11 PG

salam en bujal..
rasanya ini kali pertama sy singgah sini.cuma nak bagitau spageri masakan awak itu dapat pujian dari anak2 saya :-)

19 Disember 2011 9:13 PG

Err, dlm pic maybe ada...tp kat lua jauhhhhhhh sekali! Hahahahah!

19 Disember 2011 9:18 PG

saya pulak rasa...macam kembar..

tang janggut tu..

hehehe

*sorry tak dapat hadir semalam

19 Disember 2011 9:20 PG

raja segala buah....kalau tak makan rugi la...

19 Disember 2011 9:29 PG

sapa sbnr nyer yg bw durian tu smlm?

sepupu? mcm kepupu ada la...heheheeh

19 Disember 2011 9:34 PG

gigi ....ada sama

19 Disember 2011 9:39 PG

tipss nak pilih doghian jugak neh!

;)

19 Disember 2011 9:42 PG

aku tak pernah goncang durian sebab durian berduri! haha...pelik aku org boleh selamba goncang buah tu..

patut dalam gambar tu ada lagi sorang sepupu rambut panjang baju hitam..hahaha

19 Disember 2011 9:54 PG

Saya rasa kamu berdua gay.
Kahkahkah!

19 Disember 2011 10:05 PG

cara pakar mestila terbaek...sepupu??!! ermm...misterius misterius

19 Disember 2011 10:09 PG

ohh... baru tau uols sepupu
keh keh keh

19 Disember 2011 10:14 PG

dari gambo memang ada ala ala.. tapi bila berdiri, nengok skala, hmmmmm, rasanya takkkk kot.. kekekkeke... eh gurau je laa..

19 Disember 2011 10:18 PG

adalah iras-iras sikit tang muka...yg byk iras ttg kebo"roy" nya kut...jgn marahhhh aaa..komen makchik lahir dari sanubari....

19 Disember 2011 10:21 PG

akak pun rasa begitu he..he.. mmg nampak macam sepupu..

19 Disember 2011 10:24 PG

macam sama je.

19 Disember 2011 10:28 PG

sepupu?
sebab perut sama besar.hehehehe

19 Disember 2011 10:36 PG

yalah, ada bau2 bacang ni...:)

19 Disember 2011 10:42 PG

sepupu?

saya rasa sepipi.

heheh~

19 Disember 2011 10:49 PG

mohon payung durian. tgh mengidam ini

19 Disember 2011 11:35 PG

aahlah muka korang ala2 sama..huhu..tapi betul jugak tau kata kena goncang2..hehe..kalau tak bunyi maksudnya dah benyek.bila goncang buah2 melekat isinya kat kulit

19 Disember 2011 11:35 PG

sepupu jauh ni
keh3

19 Disember 2011 11:35 PG

sy rasa kamu kembar tak seiras.....

19 Disember 2011 11:49 PG

mohon buat tutorial pilih durian

19 Disember 2011 12:16 PTG

ada jugaklah iras2 kamu berdua ni.. kalau kata adik beradik pun boleh.. hehehe

19 Disember 2011 12:18 PTG

Mak salleh tu jadi beli ke durian tu?

19 Disember 2011 12:18 PTG

Bukan setakat mcm sepupu tapi mcm adik beradik

19 Disember 2011 12:38 PTG

takde mase nak goncang2 durian pilih yang baik bagai.
main sapu jee haha

19 Disember 2011 12:43 PTG

salah sorang budak dlm junior master chef kata, bau durian ni sama dgn bau bilik abang dia hehehe...

19 Disember 2011 1:46 PTG

sikit-sikir jer kottt...

tapi tak kott...

19 Disember 2011 1:49 PTG

tapi kak ati rasa korang..

kembar lah..berkepit je :P

19 Disember 2011 1:50 PTG

petua lg 1 tgk pd duri ye dan bauye kuat..org kt saya x pernah beli durian..eheh

19 Disember 2011 2:12 PTG

ele .. ngaku je la sepupu. pe slhnya, kan.

19 Disember 2011 2:17 PTG

laa sepupu.. ingat kembar tadi.. kah3

19 Disember 2011 2:29 PTG

sama2 boroi.. lariksssssssssssss...

19 Disember 2011 2:41 PTG

Baik2 gocang2 durian tuh kang tak pasal2.. luka plak..laa telinga.. :)

19 Disember 2011 4:00 PTG

sepupu tang janggut kot...keh keh..

19 Disember 2011 4:46 PTG

sesehat deduanyerr....


http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/aku-hanya-mahu-kamoooooo.html

19 Disember 2011 6:53 PTG

Kembar Klang mari!

19 Disember 2011 9:31 PTG

Sepupu lah tu!kan kan?

19 Disember 2011 10:00 PTG

kamu nampak macam anak dan bapak....

tak nak bagi tau siapa bapak...

haha!

19 Disember 2011 10:05 PTG

Assalam

Macam adik beradik mak lain2 bapak asing2...heee

Jom nengok foto gathering lagi di blog wana

http://wanabaik.blogspot.com/2011/12/1st-attended-gathering-blogger.html

19 Disember 2011 10:06 PTG

sy cuma rasa..
wish i was there..huhuu

19 Disember 2011 10:40 PTG

mcm familiar si abdul hadi tu.

19 Disember 2011 11:16 PTG

saya rasa kamu adik beradik sepusat sepusing,mak bapak asing-asing..hahaha,joke oke..


ntahla saya tahu makan je,plg suka durian "kucing tido" oke..

20 Disember 2011 1:53 PG

muka tu adalah sikit iras-iras. keh3

20 Disember 2011 6:31 PG

sangat mahu bubur durian sekarang ini
hehe
>.<

20 Disember 2011 8:34 PG

ada kala kamu sebenar nya comel juga. #serious

20 Disember 2011 12:21 PTG

serius..serupa!!

20 Disember 2011 12:49 PTG

ada irasnya... err.. tapi .. kenapa sepupu. kenapa tak.. abang adik ke.. ayah dan anak ke.. heheh..

hari tu, tak sempat ya bertegur sapa.. dek penyogan orangnya.. hehe..
takpe.. gelak bersama sama dah... =)

20 Disember 2011 12:54 PTG

kalau beli durian tesco canggih, dia boleh nampak terus Isi...

kulit tajam2 pun dah takde, peliklah, dorang tanam benih apa tu eh?

20 Disember 2011 1:04 PTG

kakak nasi kerabu mmng pandai...
serupa tapi x centre....hhhuhuhuhuhu
gua suke aksi senyum nampak gigi terlampau tu...huhuhuhuhu...

20 Disember 2011 2:36 PTG

argh durian ! lame dah x pekena durian ni..aneway salam kenal :)

20 Disember 2011 2:46 PTG

durian? pergh.. sedap kuah durian layan ngan roti putih.. yum..yum..

20 Disember 2011 3:16 PTG

gaya-gaya :)

20 Disember 2011 4:34 PTG

ye,abah saya kalau nak beli durian die goncang2.


dan ye,saye nampak kamu berdua macam sepupu sangat!hahah

20 Disember 2011 9:35 PTG

adik beradik pun ok gak...tang...tang hidung, tang janggut, tang tang tang...

21 Disember 2011 2:22 PTG

Assalamualaikum Bujal

satu geng lagi rapat, kannnn

Wassalam

21 Disember 2011 3:56 PTG

akak tkde pakai petua tu...nak lebih tepat suh je org yg jual tu buka dan rasa..hehehe..

p/s tang badan tu memang ngamlah...lebih dr sepupu

21 Disember 2011 7:00 PTG

comel perut, hihi

21 Disember 2011 7:29 PTG

duriannnnnnnnnnnnn
nak

ps' korang mmg ada bau2 bacang... kannnn

22 Disember 2011 10:05 PG

saya baru belajar mkn durian tahun ini.. tuh pon buleh telan yg dibuat kuah je.. yg mentah tuh belum mampu nk telan lagi.. huksss~

*kesian kannn.. saya mmg x mampu nk menghidu, makan atau telan langsung durian dari kecik.. dan ada sejarah penah pengsan sbb tahan nafas tanak hidu bau durian.. hahahahaha*

22 Disember 2011 10:18 PG

kekekeke....mmg sepesen...heheheh

23 Disember 2011 12:16 PG

haha.. tips terbaik bro.. boleh apply pasni.. hehe... frst tima aku tgk korang masa gathering, tak bajet sepupu.. haha. lain bonar.. free jmput bc entri: BERTEMU MAYA ATAU NYATA?? (sedikit review gathering 18 hb arituh)

23 Disember 2011 12:46 PG

dua - dua macho..tu je samanya...keh..keh

23 Disember 2011 4:27 PTG

pengsan bila terbau durian (@_@)'

24 Disember 2011 8:36 PTG

adoi lama nya tak pekenaa durian.. nak kena cari nih..

24 Disember 2011 8:48 PTG

indeed, kalian seiras! hehehe, whoaaah, itu taktik yang baik untuk mengenal pasti durian!

25 Disember 2011 9:19 PTG

haah omputih kata ibarat makan pastri dalam tandas.

cis.

25 Disember 2011 11:33 PTG

ini kembar ni hehehe... pelik kugak kan goncang2 durian :P

27 Disember 2011 2:16 PTG

lebih kurang sama muka ko ngan dr faiz

Catat Ulasan