Selasa, 6 Mac 2012

mulut bergaram.

dari jauh lagi Man sudah lambai kepada saya.

bila sudah dekat kami bersalaman tanya khabar masing-masing.

"10 tahun rasanya kita tak jumpa."

saya mengiyakan Man punya cakap.

borak,

borak,

borak,

akhirnya sampai kepada cerita kerja.

Man macam berat mulut.

Man cakap segan nak beritahu dia kerja apa.

"segan apa pasal??"

saya tanya man cuma senyum kelat.

"kau la mulut masin!"

terus saya teringat masa sekolah,

saya pernah cakap sesuatu kepada Man.

saya gelak.

"takpe Man tu kerja halal lah~~"

Man terus senyum kelat.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"kau nanti da abis sekolah mesti kerja posmen.sebab nama kau SURATman"

ayat yang saya guna usik Man masa sekolah dulu.

keh keh~

42 comments

6 Mac 2012 9:34 PG

Assalam,

Posto2 kalau tak ada siapa nak jadi posto tak sampai lah surat2 kita dirumah kan?

6 Mac 2012 9:41 PG

Posmen atau pomen - dulu2 adalah kerja yang mulia berbanding perompak atau penyamun. :)

6 Mac 2012 9:44 PG

hehehe..serius ke? memang masin la mulut camtu...

6 Mac 2012 9:49 PG

mmm.....sudah takdir agaknya...tapi masih boleh berubah.....ketua pos gaji besar ape?








/

6 Mac 2012 9:55 PG

masin betul mulut ko Bujal...

6 Mac 2012 9:57 PG

kebetulan yang agak menarik!!

6 Mac 2012 10:07 PG

kisah benar ke ni ? terinagt plak kat kawan saya nama suparman, entah dia jadi superman ke tidak sekarang ni :)

6 Mac 2012 10:08 PG

memang masin sungguh...hihi

6 Mac 2012 10:12 PG

Org tua biasa yg mulut masin... tak sangka muda-muda dah masin mulut..

6 Mac 2012 10:18 PG

hai awak! (eh dah hai ke belum semalam, ek?) kita ada hai awak kat wasap, dapat kah?

6 Mac 2012 10:24 PG

mulut masin,tak pe
jgn taik idung masin...
aikkk....pernah rasa keee...ngehngehhh

6 Mac 2012 10:35 PG

jadi posmen lah ye..takpe..kerja tu kan mulia..menyampaikan berita dan kabar gembira buat yg merindui

6 Mac 2012 11:16 PG

yela apa nk segan kan.keje mulia apa.penting tau posmen ni.kalau takde posmen...tak sampailah surat2 penting tu sme.

6 Mac 2012 11:31 PG

ewahhh.. postman pon glemer tau.. hehehehe~

6 Mac 2012 11:40 PG

Hahahaha....memang masin mulut ko Bujal!!

6 Mac 2012 11:40 PG

posmen sekarang naik motor LC bukan beskal.

posmen skrg tak perlu jerit2; "posto! posto!." sekarang cuma perlu tekan hon motor. :)

6 Mac 2012 1:05 PTG

hihi...comel je usikan kamu..;)

6 Mac 2012 2:59 PTG

soalan ttg si toyol tu, mengikut kata kawan dee yg keje SPRM, dia masih appeal kes dia, sbb tu dia boleh travel dan tidak dipenjarakan lagi tp dengan izin dan juga ada hadnya..hari yg kami jumpa tu..dia tiba di jakarta jumaat dan balik hari ahad..itupun sebab menghadiri kenduri kahwin saudaranya..tapi ada juga orang berkata..eh, kalau kita rakyat biasa sure tak boleh..so, wallahualamlah..mereka2 yg terlibat je tau..hehehe.

6 Mac 2012 3:31 PTG

ok what posmen?kalau takder posmen surat2 contest tak sampailah jawabnyan tak menang plak.hikhik.ayat merapu!

6 Mac 2012 3:33 PTG

mulut masin lah nih ya.. hehee...

6 Mac 2012 3:34 PTG

kerjalah apa-apa pon yang halal.. :-)

giler masin mulut awak !!


takpalah nape suratman nak malu..tu keje halal :)

6 Mac 2012 4:02 PTG

bujal, tolong usik akak keje perdana menteri blh x? mana tau kot-kot masin mulut bujal..hehe...

6 Mac 2012 4:40 PTG

Assalamualaikum Bujal

teringat cerita P Ramli...Ahmad Albab

6 Mac 2012 5:35 PTG

nak like komen aanie boleh? ehehe.

6 Mac 2012 7:34 PTG

mulut masin? bak no 4 angka!

6 Mac 2012 8:53 PTG

penting tu... klu dia takde, sape nak hantar bil air, bil elektrik, cukai tanah, cukai pintu, surat bank... penting tu...

7 Mac 2012 8:40 PG

apa yg nak segan...asalkan keje tu halal...adik beradik saya pun ada yg keje posmen...:)

7 Mac 2012 10:58 PG

posmen berjasa besar ooo dalam hidup kita. Kalau tak sapalah yang nak hantooo surat tawaran bagai ...kat kita dulu ...

7 Mac 2012 11:38 PG

keja bagus jgk! ehehe

7 Mac 2012 12:26 PTG

abg-abg posmen suma baik2..hehehe...

7 Mac 2012 2:23 PTG

posmen masih relevan.. tak ape Man!
hehe

7 Mac 2012 3:16 PTG

kata-kata adalah doa...

7 Mac 2012 3:34 PTG

masin betul mulut ☺☺

7 Mac 2012 5:01 PTG

Bujal mulut masin eh.

Tolong katakan sesuatu kepada saya.

Doakan yg baik2 dan best2 k :p

8 Mac 2012 11:34 PG

mmg masin mulut ko bujal...lepas ni jgn menyumpah org jadi batu ke apa ke, kang betul2 jadik kang...haha...

8 Mac 2012 12:33 PTG

kecik2 byk mkn garam. hehe

8 Mac 2012 5:23 PTG

skrg kamu cakap kat akak, "akak lagi tiga hari jumpa duit 1Juta" cer cakap.. cer cakap..

8 Mac 2012 11:54 PTG

hehe..nama atok jiran saya dulu...

ckp yg baik2 takpe...

9 Mac 2012 9:19 PG

posmen adalah perkerjaan yang mulia ok!

9 Mac 2012 12:05 PTG

Hehehe...jhtnye korang nyakat die dulu eh?

9 Mac 2012 12:21 PTG

muahahhaa..!!

Catat Ulasan