Khamis, 12 Januari 2012

ayat.

kadang-kadang,

kita tersalah cakap tanpa sedar.

contoh :

kamu datang ke pejabat tanah tempat saya bekerja mahu buat urusan tukar hakmilik dalam geran.

kemudian kamu berkata kepada saya :

"saya nak tukar nama"

tidak betul walaupun ayat itu sebenarnya boleh difahami.

pelaksanaannya harus padan dengan objektif sebenar.

supaya nanti tiadalah salah faham menjelma.

biasanya bila berdepan dengan perkara begitu,

saya akan balas :

"kenapa dengan nama encik? tak sedap ke bunyinya?"

diikuti dengan gelak manja ikhlas dari saya.

dan kebiasaannya juga,

komedi saya itu dipandang sepi lengkap dengan penambahan ekspresi terpinga-pinga.
.
.
.
sebab bukan semua orang peka bahasa dan ayat.
.
.
.
.
.
.
.
.
lawak tidak jadi.

malu saya.

amat malu.

haih~


*alhamdulillah emak saya baik-baik sahaja.terima kasih kamu semua.

59 comments

12 Januari 2012 8:27 PG

maybe dia jenis lambat sedikit pick up lawak ko kot...

12 Januari 2012 8:27 PG

eh...no 1...yeh yeh yeh yeh...

12 Januari 2012 8:27 PG

beria la! haha

12 Januari 2012 8:27 PG

ok bai! hahahaha...

12 Januari 2012 8:28 PG

xpe..cube lagi..hik :p

12 Januari 2012 8:30 PG

Memang ada manusia yang tidak peka walaupun tidak pekak. :)

12 Januari 2012 8:35 PG

hahaha...takpe bujal..dia je yg dengar lawak tu kan?? : )

12 Januari 2012 8:41 PG

bujal..org kita mmg singkatkan yg pjg2..kalau pergi pejabat agama dan ckp nak tukar nama..otomatik dah tau..jgn bujal suruh dia pergi JPN lak eh..hahaha..

12 Januari 2012 8:53 PG

kengkadang tu saja takmo gelak.. ehh.. orang serius.. dia mahu main main pula.. hehe... ;p

semoga ibu en bujal makin makin tambah sihat hendaknya..

12 Januari 2012 9:09 PG

bg sy yg penting sy fhm

12 Januari 2012 9:17 PG

wavelength orang tu tak sama dgn wavelength kau, tu pasal dia blur! ahaha

12 Januari 2012 9:23 PG

kesian org tu.. hikhik

12 Januari 2012 9:33 PG

eeeee...malunya...sOrok muka dlm stOking...

12 Januari 2012 9:46 PG

mungkin orang itu pertama kali mendengar lawak sebegitu!!...kihkih.

12 Januari 2012 9:46 PG

hehehe...
tak bole gurau pegi la duduk kat surau... ;p

12 Januari 2012 9:59 PG

gelombang tak sama.. ehh sama lak komen ngan Dr.Faiz.. hikhik..

12 Januari 2012 10:30 PG

kena belajar bahasa isyarat neh...

12 Januari 2012 10:33 PG

kadang - lain yang kita kata
lain plak maksud yang difaham orang

eheheheh

12 Januari 2012 10:46 PG

tu namanya lawak syok sendiri. hahah hahaha

12 Januari 2012 10:48 PG

macam biasa...
'besar' manakan adik bujal..
wink wink...

12 Januari 2012 10:49 PG

hehheeh..kelakau la bujal..sy pulak yg gelak..heheh

12 Januari 2012 11:05 PG

sabarlah, tak semua orang boleh terima lawak begitu. kakakaka

12 Januari 2012 11:16 PG

hehehe...salah org ni...

12 Januari 2012 11:29 PG

org tu slengerrr kot.. serius, ada org mcm ni.. org buat lawak tp tak gelak.. haha

12 Januari 2012 11:46 PG

hukhukhuk.. :D

12 Januari 2012 11:46 PG

dia seorang yang serius mungkin.. ;)

12 Januari 2012 11:49 PG

teringat plak satu kisah benar masa bujal kecil....orang tanya "sapa nama adik?"bujal jawab"nama adik saya shira"....adakah masa tu bujal juga berbuat lawak???

12 Januari 2012 1:45 PTG

tak menjadi ye... lepas ni boleh cuba lagi

12 Januari 2012 2:01 PTG

tak pe cuba lagi. nanti boleh terai raja lawak pulak..

12 Januari 2012 2:06 PTG

Pergi sekolah lambat nanti pengawas ambik nama...

Pesan abah nanti bila pengawas nak ambik nama jawab. 'Kalau dah ambik nama, saya tak bernama nanti'

12 Januari 2012 2:40 PTG

haha.. kadang2 lawak sebelah tangan ni mengundang sebelah lagi tangan.. kah3

12 Januari 2012 3:33 PTG

baik la bujal, sy akan peka terhadap bahasa saya..

bahasa jiwa bangsa..

x gitu?

chewah~~hihi

12 Januari 2012 3:38 PTG

Hahahahahahaha!

Tak mampu nak komen pe selain hahahahahahah sebab lawak sgt le! Tgh bygkan muke Bujal ms lawak tak menjadi tu!

=p

12 Januari 2012 4:27 PTG

kena sumbam muka dalam tanah mcm burung unta..hahaha

12 Januari 2012 4:37 PTG

dia lambat pickup Bujal..Lpas sploh minit dia pasti gelak....GELAK kan ko...hahahahahahaha...makchik gelak yer....hahahaha

12 Januari 2012 5:14 PTG

banyak main abam bujal ni! hak3

12 Januari 2012 5:19 PTG

ade kawan sekolej akak.. suke benor wat lawak tapi tak gelak.. lansung.. muka pon seriuss je.. ape penyakit tu?

12 Januari 2012 6:02 PTG

hahaha dia lambat pick up tu =P

12 Januari 2012 7:13 PTG

makcik selalu sasul jugak...
anak2 selalu ketawa...

12 Januari 2012 8:41 PTG

nak tukar nama bagi glamour skit ...

13 Januari 2012 12:48 PG

hahaha!

bukan lawak kamu x jadi..ttp dia yg lambat pick up.. muehehe

13 Januari 2012 4:04 PTG

Ok gak tu lagi fofular...

14 Januari 2012 12:47 PG

Camna nak masuk Raja Lawak?

14 Januari 2012 12:47 PG

Camna nak masuk Raja Lawak?

14 Januari 2012 1:22 PTG

hahaha. kelakr la

14 Januari 2012 2:10 PTG

keh..keh...keh...
gua rase mmng itu lawak natural...keh..keh..keh...
gua gelak spontan ape....huhuuhu

14 Januari 2012 4:47 PTG

hah =)

15 Januari 2012 1:26 PG

mana dia tahu kamu dia tanya2 saja kamu terus melawak pula...belum mesra lg lambat terima lawak mesra itu...ada yg jumpa terus mesra...lain pdg lain belalang :)

16 Januari 2012 9:07 PG

:) hehehe

16 Januari 2012 9:43 PG

kes kelambatan kePICK-UPan hehehe :p


http://ch000tz.blogspot.com/2012/01/sampai-nanti-tika-waktu.html

16 Januari 2012 10:13 PG

loyar buruk ko ye bujal...hehe...

alhamdulillah...mak ko dah sihat...semoga terus sihat...amin...

16 Januari 2012 11:48 PG

payah kalau jenis yang susah nak bawak bergurau ni..hehe..

16 Januari 2012 2:33 PTG

err.. x paham...

16 Januari 2012 3:33 PTG

HAHAHAHAHAHAHA

17 Januari 2012 9:50 PG

haha..lampi!(lmbt pikap)

19 Januari 2012 12:10 PTG

muahahaha...!
sabor je lah yek Bujal

Catat Ulasan