Jumaat, 10 Ogos 2012

sabarlah sabarudin.


kawan pusing sana,

kawan pusing situ.

kawan merengus.

saya cuma diam,

menanti dengan penuh harapan.

kawan makin kalut.

kawan muka merah merengus mendengus.

"cilako punyo Hameed!!! bungkus kuah kari pakai gotah ko pakai solex??"

kemudian kawan campak bungkusan plastik itu ke luar tingkap.

saya jegil mata.

"jadah kamu!! da tu roti canai ni nak cicah dengan apa?? dynamo? colgate? sunlight??"
.
.
.
.
.
.



dan pagi itu Hameed membebel bila saya minta sebungkus lagi kuah kari.

"apa macha? tadi saya suda bagi banyak apa?? u minum ka u cicah itu kari??"

saya cuma tunduk,

tapi sempat saya pesan kepada Hameed,

"tak payah ikat bang.."
.
.
.
.

orang kurang iman,

sabarnya nipis.

dengan seutas getah pun dia boleh kalah.

istighfar lah.

istighfar banyak-banyak..


34 comments

10 Ogos 2012 9:26 PG

suruh Hameed isi kari dalam plastik aispop. agak nak makan, gigit hujung, isap...

suap satu roti, isap satu kari. ulang sampai insaf.

10 Ogos 2012 9:26 PG

' ko bungkus sendiri lah!!'
Hameed kata

10 Ogos 2012 9:27 PG

saborrrr

10 Ogos 2012 9:27 PG

Rupa2nya di bulan yang penuh keberkatan ini, kesabaran manusia semakin nipis! :(

10 Ogos 2012 9:30 PG

betul-betul campak kah
marah benor kalau gitu
O.O

10 Ogos 2012 9:31 PG

Hameed pun satu...

kuah kari seplastik kecik pon nak berkira...

dasar mamak meniaga! hahaha

10 Ogos 2012 9:32 PG

mintak hameed ikat tepi lah kuah kari tu

10 Ogos 2012 9:43 PG

Citer bila ni? Tak puasa ker? pagi2 dah mengamuk2 pasal kuah kari roti canai?

10 Ogos 2012 9:50 PG

dua kali baca , baru faham

10 Ogos 2012 9:53 PG

Aduhaiiiii.....mane kesabarannn..hehehee..

10 Ogos 2012 9:53 PG

sian sape yg terkena pelastik kari jatuh dari tingkap..

10 Ogos 2012 9:55 PG

Ada gunting tak. Gunting je laa

betui. gunting ja heee

10 Ogos 2012 10:04 PG

Gigit plastic tu klu dah tak sabrrr.. lapoo bangett laa tuu

10 Ogos 2012 10:08 PG

sabariah pun boleh!

10 Ogos 2012 10:16 PG

Kekuatan seorg Badang K.O. dgn lilitan satu getah...apa daaaaaa...

10 Ogos 2012 10:20 PG

sabarudin ada masalah rumahtangga ngan sabariah kot ... ;p

10 Ogos 2012 10:22 PG

peel manusia ni mcm2 kan!

10 Ogos 2012 10:23 PG

kasi gunting je pelestit tu...

10 Ogos 2012 10:39 PG

gigit kat bucu je... nyonyot

10 Ogos 2012 10:42 PG

rasa nak buka roti canai la hari ni

10 Ogos 2012 10:45 PG

Kisah baru ni ke kisah masa belum baligh dulu?

10 Ogos 2012 11:38 PG

Bujal marah? Kekekke..

P/s: nada akak marah tp akak tidak marah sbnrnyer.. Hihi

10 Ogos 2012 11:50 PG

Dah kena lontar cecah aje dgn sambal belacan buat sendiri.

10 Ogos 2012 12:04 PTG

ahaha..nasib baik dia tas cas singgit sebungkus..

saya pernah mengalami situasi getah tu susah nak bukak..sudahnya saya gunting..punya la nipis kesabaran :P

ok lagi kot dari buang..haha

10 Ogos 2012 12:43 PTG

Amarah menutup seribu kebaikan...

10 Ogos 2012 2:03 PTG

errr...

selamat berpuasa lagi... ;p

10 Ogos 2012 2:49 PTG

hahhaha...!

kelakar baca komen si zulfikar

sabar ceq..sabaq!

10 Ogos 2012 3:22 PTG

Salam Ramadhan Bujal

kalau pakai mangkuk tingkat lagi sonang

10 Ogos 2012 3:53 PTG

gunting bucu, atau tikam je bagi rembes keluar...kesiannnnn

10 Ogos 2012 9:54 PTG

Huhuu

11 Ogos 2012 2:50 PTG

nasib baik hanyakerana seutas getah .. kalau sepohon getah, mahu mamak tu makan tanah !

12 Ogos 2012 7:13 PG

hahaha..

13 Ogos 2012 2:59 PTG

ikat tepi je boleh???

Catat Ulasan