Rabu, 3 Julai 2013

eksploitasi imaginasi

Anak-anak saya punya bakul mainan cuma satu.

isinya cuma setengah.

Dan dari setengah itu,

cuma setengah yang layak bergelar mainan.

Selebihnya cuma "bendayangbukanbukan"

untuk merangsang otak kanan Ainul dan Aisyah,

saya minimumkan sumber sedia ada.

Saya mahu mereka lebih kreatif dan berfikir luar kotak ketika bermain.

eksploitasi imaginasi.

saya bagi lapik meja,
























bagi dekat ainul jadi aiskrim vanilla

bagi dekat aisyah jadi pembesar suara.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"sebenarnya bapak budak dua orang ni kedekut"

celah mama aiai.

20 comments

3 Julai 2013 10:25 PG

kretip anak2 itu....

3 Julai 2013 10:32 PG

Hahahahah. Tapi toys pun boleh menjana kreatif anak gak. Mana2 je pun. Heheheheh....

3 Julai 2013 10:34 PG

Hahahaaa ckp je la bapak budak yg nak main sama :)

3 Julai 2013 10:37 PG

haha betul betul kreatip ....

3 Julai 2013 10:42 PG

@faraherda.razalan

pun boleh jugak~tapi budak dua orang tu bagi mainan tak sampai seminggu da tanggal~keh keh~~

3 Julai 2013 10:45 PG

Anak akak mainan berkotak2 pening!

Tak beli mengamuk mak nak mengamuk balik kat supermarket tak boleh la pulak segan kat orang.

3 Julai 2013 10:47 PG

hahahaha...mama mmg terbaeklah!!

3 Julai 2013 10:48 PG

@JunAina

keh keh~~kadang2 saya kalah jugak~nakm pulak yang kecik jenis berguling atas lantai kalau tak dapat apa yang dia nak~~

3 Julai 2013 11:04 PG

Tinggi imaginasi anak2 kan ☺☺

3 Julai 2013 11:45 PG

ha ha ha...komen mama aiai memang jujur..

3 Julai 2013 11:58 PG

betul tu..biasanya anak2 dee tak main sgt dgn toys..lebihnya main dgn brg2 camnilah..periuk, pinggan, senduk..hehehe..

3 Julai 2013 12:08 PTG

hahaha.
tak pe la kan bujal.
kita dulu pun main tanah je..


anak2 awak bijak!..:)


.

3 Julai 2013 3:31 PTG

Kalau mama dia nampak habislah papa dia kena marah main alas meja pulak:)

3 Julai 2013 4:13 PTG

hoih kretif dorang ni kan

4 Julai 2013 11:37 PG

adaptasi dari Maharaja Lawak cara ko ni Bujal..beri 1 brg boleh buat 10 cara permainan..gud efot ni...tp yg mama aiai ckp tu nyata kebenaran kan..

4 Julai 2013 3:27 PTG

setuju dgn mama aiai..;)

5 Julai 2013 12:42 PTG

hahahaha..

imaginasi yg menjimatkan mak bapak!

8 Julai 2013 10:26 PG

buat sementara masih selamat posisi duit dalam beg dompet apaknya.. ;)

10 Julai 2013 12:07 PTG

hahaha...bab kedekut tu yang benar ya...

24 Julai 2013 10:20 PG

hai.. salam kenal,
follower no.489
done follow sini,
jom follow teman yea ..=)

http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

Catat Ulasan