Isnin, 29 Oktober 2012

kitaran


Curi curi dengar perbualan dari seorang remaja kepada seorang budak,

"Untung la budak sekarang,kecik kecik da dapat psp dengan iphone.aku dulu darjah 5 dapat main ps2 

je..tingkatan 2 baru dapat phone..tu pun motorola v3 je.."

Saya gelak dalam hati.

Lagi 20 tahun,

Kalau saya panjang umur mungkin saya akan dengar ainul cakap,

"Untung la budak sekarang lahir lahir terus merasa tengok tv 100 inci,zaman saya kecik dulu tv 42 inci je.."

Kitaran ini akan berterusan.

Keh keh..

saya raya haji dekat zoo negara.

impian mahu bergambar dengan harimau belum lagi terlaksana.

27 comments

29 Oktober 2012 9:54 PG

berapa harga tiket masuk la ni eh...?


.

29 Oktober 2012 10:00 PG

gambar dengan akak singa mao??

29 Oktober 2012 10:09 PG

Lamanya tak jumpa bujal...
Budak2 sekarang tak rasa main mcm makcik kecik2 dulu...
Rugi...

29 Oktober 2012 10:14 PG

binatang apa yg jadi korban kat zoo ye?
harap2 gajah masih selamat.. ahaha

29 Oktober 2012 10:18 PG

untung budak2 sekarang kalau nak dibandingkan dengan dulu.. bersyukur dengan apa yang ada.. ;)

psstt: Zoo Negara..? ai sekadar lalu je.. ;)

29 Oktober 2012 10:21 PG

pegi melawat sedara ke? kahkahkah..

dulu2..itulah raya kami..beraya di zoo..skrg tak lagi :)

29 Oktober 2012 10:22 PG

kan

29 Oktober 2012 10:36 PG

Eleh, bujal nak cite ade tv 42 inci eh? Hahahaha...

seloroh je.

29 Oktober 2012 11:18 PG

ye la ye la...krismas nanti aku beraya kat zoo...~bahahaha

29 Oktober 2012 11:53 PG

buat masuk kamera pun cas 'satu kepala jugak'. RM20 lagikah bayaran masuk?

29 Oktober 2012 12:13 PTG

Assalamualaikum Bujal

awal 90an dulu...tengah mlm boleh dengar suara harimau mengaum kat rumah saya...sekarang dengar bunyi kereta/lori ajer

alolo.
sudah boleh senyum.

gigit mau?

29 Oktober 2012 12:59 PTG

amboi raya kat zoo,hmm mcm best pulakkan sesekali...

29 Oktober 2012 1:11 PTG

Zaman akak dulu main congkak korek tanah je...ahahhaaa...

Pegang gambo rimau snap je dapat le bergambo dgn rimau...ekekeke...

29 Oktober 2012 2:25 PTG

emmm... korban apa kat zoo negara tu?
^_^

29 Oktober 2012 4:53 PTG

betul betul....tunggu lagi 10 tahun akan datang...kalau panjang umur la

29 Oktober 2012 6:21 PTG

salam aidil adha...raya kat zoo? sempoiii

29 Oktober 2012 9:27 PTG

Tv 42 inci? Kami sampai skang dok tengok tv 18 inci hitam putih bateri basah!

ulang ulang RTM1 RTM2, Tv Pendidikan!

29 Oktober 2012 10:45 PTG

hmm...
compare hp dgn diorang, kita pkai hp biasa jer, diorang pkai touchscreen sgala bagai!

30 Oktober 2012 12:47 PG

mengapa.?.
hrimau tidak keluar kah waktu itu.?.

30 Oktober 2012 10:24 PG

hadehh..sekolah rendah dulu..jgn kata ps2..tv pun tgk tv hitam putih je..hahaha..

30 Oktober 2012 12:29 PTG

rimau gi mana? hai ainul yg tomelll..

30 Oktober 2012 8:50 PTG

Tapi.......
Harimau nak ke bergambo dengan kamu bujal?



Ekeke

31 Oktober 2012 4:08 PTG

saya raya haji di cameron highlands. hewhew.

2 November 2012 4:28 PTG

kehkehkeh... 100 inci??? pawagam dah tak laku... hehehe

3 November 2012 7:33 PG

pinjam baju nak main dam aji !

6 November 2012 11:35 PG

betul tu setuju sgt

Catat Ulasan