Jumaat, 13 Julai 2012

eksploitasi bawah umur bagi menampung defisit belanjawan jayafamili.

masa sedang sandar-sandar,

mata saya pandang takwim,

selak-selak,

rupanya ramadhan sudah dekat sangat

saya sambung sandar.

kemudian saya hitung-hitung.

kuih baju langsir persiapan raya semua belum ada.

sebagai melayu tipikal haruslah saya risaukan perkara itu.

harap-harap perdana menteri satu malaysia itu sudi bagi duit raya kepada penjawat awam matcham tahun sudah.

dari sandar-sandar sekarang saya duduk tegak,

terus belek-belek telefon pintar saya yang hebat itu.

belek punya lah belek,

saya jumpa satu gambar,

























rupanya saya sudah anak dua,

jadi bila raya,

secara harfiahnya,

kutipan duit raya akan jadi berganda.

senyum kecil saya mula nampak gigi.

he he~~

keh keh keh~

KAH KAH KAH KAH!!!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
ya Allah,

jauhkan saya dari sifat tidak amanah.

walaupun dengan keluarga sendiri.

amin,

ya rabbal alamin.

30 comments

13 Julai 2012 8:15 PG

amin ~

13 Julai 2012 8:27 PG

nanti acik pos duit raya eh...

13 Julai 2012 8:30 PG

tau xpa..haha~~

13 Julai 2012 8:40 PG

ko jgn lupa en. bujal..
zakat fitrah lebih 1 kepala ini tahun.. hihihi!!

13 Julai 2012 8:44 PG

Belanja lebih sikit raya tahun ini kan...Duit anak-anak masuk a/c mereka utk masa depan mereka juga.

13 Julai 2012 9:14 PG

saya 3..
ada pulak sorang adik baru kerja
so mungkin kutipan tahun ni lebih sikit..hahaha

13 Julai 2012 9:16 PG

tak pa...

bapa kan keluar modallll

13 Julai 2012 9:24 PG

amboi nokkk... gelak besar gituh!

duit anak2 - elok simpan lah
untuk kegunaan pembelajaran depa nanti...

13 Julai 2012 9:57 PG

ooo tu yg suka beno nyer tu ye

13 Julai 2012 10:14 PG

hmmmm..
begitu rupanya ya..

ihiks ihiks..

13 Julai 2012 10:21 PG

hehehe... zakat juga sudah berganda... *_*

13 Julai 2012 10:22 PG

Hehehe...
Makcik lg senyum lebar sbb duit raya dikali 4...

13 Julai 2012 11:37 PG

hahahaha. nasib baik sedar. moga dijauhkan. amin. :)

13 Julai 2012 11:45 PG

ahaha..kalau tiga satu lagi dalam perut belum keluar kira tak.. hahahaha....

13 Julai 2012 12:20 PTG

amin,
dengar cerita PM bagi RM500 jugak tahun ni...

13 Julai 2012 12:23 PTG

Kalau anak lelaki jgn lupa buatkan baju melayu kocek 3. Boleh muat banyak angpau raya.

Kalau pompuan kocek 2 sudahlah .... ngeeee

13 Julai 2012 12:56 PTG

Huh! Utk penjawat awam je? Kesedihan lagi sy. Bukan sedih sbb tak dpt duit raya. Tapi sedih sbb mcm takde penghargaan je.

13 Julai 2012 2:18 PTG

amin....

13 Julai 2012 4:12 PTG

hahahhaa..

anak satu team bola la bang..
mahsyukkkk

haha

13 Julai 2012 4:18 PTG

kadang2 budak2 mcm aiai tu,mana nak faham...mak pak dia yg lebih2...heheheh!

13 Julai 2012 4:49 PTG

hihi ~ haippp ada niat songsang yaaaa


suami sy sekarang tgh kerja keras buat part time demi nk memenuhi keperluan raya hihi

13 Julai 2012 6:38 PTG

hehehe...itu dibenarkan di waktu kecemasan bujal.

13 Julai 2012 8:47 PTG

tiap thn anak collect $$$ raya,mesti nk beli basikal.ckp 10 thn harus leh jual lelong lak!!!

13 Julai 2012 8:49 PTG

kalau boleh nak buang je calendar yang ada sebab awal puasa ni ai akan mula bertugas.. alangkah bestnya cuti lagi tapi sape pulak nak bayar gaji.. kihkihkih..

13 Julai 2012 11:26 PTG

pokcik kayo...hahahah

comel bujal bersama anak...

14 Julai 2012 12:37 PG

gelak kali ke3 tu memang penuh muslihat, kahkah.....

16 Julai 2012 8:03 PG

amboi gelak!

16 Julai 2012 10:24 PTG

masyuk!!

17 Julai 2012 4:10 PTG

hehehhe..selamat menyambut bulan ramadhan..

amin..arap2 doa bujal makbul..moga dpt bonus la kita raya ni...heheheh..amin..:)

18 Julai 2012 11:11 PG

jgn lupa..zakat fitrah tahun ni pun tambah sorang lagik ye..

Catat Ulasan