Khamis, 7 Jun 2012

oh qamariah.

harapan:



realiti :


kemudian saya pandang kamera saya.

"useless piece of scrap"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"JADAHNYA! AKU BUKAN DSLR LA BONGOK!"

marah betul kamera saya pada malam itu.

tapi tidak megapalah.

mata saya jadi saksi,

bulan penuh pada malam itu memang cukup cantik.

kemudian saya dan kamera tongkat dagu dekat pagar.

asyik pandang bulan.

khayal.




*tabik kepada tasek m, dr singa,gadis bunga,khairul onngon,daddy double z,dr hanie,kella,khairil hakimin dan mereka-mereka yang ada bakat tangkap gambar.

44 comments

7 Jun 2012 8:10 PG

Kalau mak yang ambil gambar, jadinya macam yang Bujal punya gambarlah juga... :(

7 Jun 2012 8:27 PG

saya pun sama, dasar digital. haha.

muka seperti bulan macamana pulak?

7 Jun 2012 8:28 PG

dslr or tidak moment tu dah ade dlm kepala..nice :)

7 Jun 2012 8:39 PG

Wow! Pic yg 1st tu nmpk mcm cite Van Helsing. Heee~

7 Jun 2012 8:48 PG

hahaha... jangan la marah kamera tu... ;p

7 Jun 2012 8:56 PG

@:: Mrs.Eady ::

exactly. :)

7 Jun 2012 8:57 PG

boleh je tuh.. hehehe.. kalo polish lagi bakat tuh mungkin lebih chantek pic dari guna DSLR.. :)

7 Jun 2012 9:04 PG

btol...btol...btol...diaorg mmg ada seni!

7 Jun 2012 9:31 PG

DSLR??? tahun depan la beli

7 Jun 2012 9:39 PG

sabar bro...kena sambung teleskop kat depan kamera tu...kompem dpt gambar cun...wuhahahhahaha

7 Jun 2012 9:48 PG

kesian kat kamera tu
bukan salah kamera taw

7 Jun 2012 9:59 PG

lengkapkan gajet bro.

- ipad/gnote dah ada
so sila beli dslr, baru ohsem!

7 Jun 2012 10:01 PG

belum mampu nak beli DSLR,ambik gambo pakai henpon cikai jer....huhuhu!

7 Jun 2012 10:28 PG

Kamera makchik awal2 dah pesan jgn gunakan dia mlm tu..dia demam...makchik akur..kalau tak kompom sejibik mcm gambar kedua tu...

7 Jun 2012 10:32 PG

kenapa diorang 'tangkap' gambar tu? Gambar tu lari ke?

7 Jun 2012 10:38 PG

samalah ngan kita..
tangkap gambor pakai kamera biasa je..

7 Jun 2012 10:39 PG

membayangkan suasana malam gambar yg 1st tu..
bunyi burung hantu..anjing bersalakan..auuuu..

tatutttt...hehehe...

7 Jun 2012 11:03 PG

pi angkat dslr sebijik bujal.
moh kita menembak.

7 Jun 2012 11:36 PG

sama le kita... tu pasai tak mau amik..kecewa uuu

7 Jun 2012 11:51 PG

muka kat pagar tu nyanyi lagu engkau laksana bulan tak? hahaha..

7 Jun 2012 12:18 PTG

nak menjala ikan beso kena ada jala yg bagus..hehe

7 Jun 2012 1:02 PTG

hahaha.. jawapan uncle gedek luculah.. ;)

kenapa nak 'tangkap' gambar tu.. ;)

7 Jun 2012 2:00 PTG

kira kamu pun minat dengan adegan menembak ni...

jangan salah tembak sudah...haha!!

7 Jun 2012 2:21 PTG

tlg suruh aku beli tablet plis!

7 Jun 2012 3:03 PTG

sambar DSLR je nok...byk yg murah2...

ala nok, kalau ada DSLR, tapi tak reti pakai, tak guna jugak..mcm aku ni...haha...

7 Jun 2012 7:03 PTG

sabar ye bujal..
.. kalau dah semua org amik gambar siapa yg nk tgk gambar..

sama juge mcm kerjaya... lau semua nk jd cikgu katakan....mcm ner kerja2 lain kan.. siapa nak buat keje lain..

fikir2 kan lah..

7 Jun 2012 7:45 PTG

sekarang DSLR yang tengok saya...

terperap dalam beg. kesian. akibat kesuntukan masa.

7 Jun 2012 10:08 PTG

Terima kasih tuan Bujal.. saya pon setakat hobi suke2 je main kamera.. Walau apa2pon, oleh kerana keinginan nak ambik gambo bermula dari henponlah (masa tu nokia 1.3megapixel je)sekarang saya memiliki dslr..hehe

8 Jun 2012 7:52 PG

gedek..
ada gak orang kata 'pukui gambaq ' ...

tenkiuuuu Dek..

8 Jun 2012 8:36 PG

acu pun tak pandai tangkap gambar
asyik "lari" je gambar tu
tak penah nye cantik...nyampah!

9 Jun 2012 12:53 PTG

bujal x,
not bad la pix tu...at least akak masih kenal itu adalah bulan dan bukannya bintang...kehkehkeh! Cool..

9 Jun 2012 4:39 PTG

jagalah mata sebelum kabur nanti. hehe~

9 Jun 2012 6:48 PTG

Wow!Personafikasi!Kamera boleh bercakap!

11 Jun 2012 11:19 PG

takpe bujal...
cuba lagi dan lagi...

tapi beli dslr dulu ...hihi

11 Jun 2012 1:40 PTG

lain kali jgn tangkap tapi hambat...:)

12 Jun 2012 7:01 PG

dslr pun kena pandai guna .. kalau tak pandai, lebih baik guna kamera henfon je.

12 Jun 2012 11:17 PTG

la ingat cerita pasal mak cik mana tadi...hehe

13 Jun 2012 4:31 PTG

patut la saya tersedak lagi

beli la satu.. tu kakak singa nak jual 40d dia.. nanti kita tembak gambo ketapi.. :)

14 Jun 2012 10:18 PG

Bukan takat tabik tapi kagum, kerana minat dia org sanggup korbankan masa.

14 Jun 2012 3:42 PTG

Kalau KC ambek gambar lagi la teruk. sokmo gegar!!!!

15 Jun 2012 2:48 PTG

nice oso laa..kalau saya yg snap lagi la..hahaha
salam kenal n follow...

16 Jun 2012 11:53 PG

kamera pon dh pandai marah skrg. wkakaka

17 Jun 2012 5:25 PTG

apa lama nho tak update ni...

psst..
wa sudah tukar add blog yaahh..
update yahhh...
;)

18 Jun 2012 11:05 PG

hihi..sy salu bising dgn husband psl kamera kami yg cuma sekadar sebuah henpon

Catat Ulasan